339
Home > VCK Logistics SCS gaat met Slim4 winkels T-Mobile bevoorraden
    21 jun
    VCK Logistics SCS gaat met Slim4 winkels T-Mobile bevoorraden

    Nieuwsbericht

    21-06-2017

    Logistiek dienstverlener VCK Logistics SCS gaat samen met T-Mobile en Slimstock een pilot doen waarin VCK Logistics met behulp van Slim4 de bevoorrading van 122 T-Mobile-winkels gaat realiseren. Doel is om tegen lagere kosten de beschikbaarheid in winkels te verhogen. De samenwerking werd aangekondigd op de Nationale Voorraaddag in Putten.

    “Deze stap past in onze strategie waarbij wij de klanttevredenheid continue willen blijven verbeteren met een steeds efficiëntere supply chain”, vertelt Pascal Fonville, manager supply chain bij T-Mobile Netherlands (middelste op de foto). “VCK Logistics is hierin onze strategische partner, aan wie we onder andere de aansturing van de fijnmazige distributie richting onze winkels hebben uitbesteed.”

    Voor het bepalen van de optimale voorraadhoogtes in de winkels en de benodigde aanvulorders gaat VCK Logistics het voorraadoptimalisatiesysteem Slim4 van Slimstock gebruiken. Fonville: “Er zit veel verschil in het afzetpatroon van de individuele winkels en met Slim4 is VCK Logistics in staat om op winkelniveau de behoefte te bepalen. Door meer slimme calculaties toe te voegen, zullen we beter in staat zijn om op dagniveau, per winkel en per product de optimale beschikbaarheid in te stellen.”


    Mooie kans voor VCK Logistics

    Voor VCK Logistics is de pilot met Slim4 een mooie kans om ook richting andere klanten het voorraadbeheer te gaan verzorgen. “Wij zien dat we bij onze opdrachtgevers een meer strategische positie gaan innemen”, stelt managing director Brennus van der Klaauw van VCK Logistics SCS (rechts op de foto). “Met de integratie van Slim4 in ons Microsoft Dynamics ERP-systeem kunnen we de voorraadhoogtes adviseren en deze direct laten verwerken in het ERP-systeem van onze klanten. Hierdoor hoeven onze opdrachtgevers niet meer zelf in complexe voorraadberekeningssystemen te investeren.”


    Succes op basis van drie KPI’s

    Voor de pilot met de bevoorrading van de 122 winkels hebben de drie partijen een jaar uitgetrokken. “Vervolgens zullen we aan de hand van drie KPI’s bepalen of de pilot succesvol is geweest”, vertelt Peter Bol van Slimstock. “De voorraadkosten moeten omlaag, de winkelbeschikbaarheid richting klanten moet omhoog en als we dit kunnen bereiken met minder frequente leveringen naar de winkels is dat nog een mooie bijkomstigheid. Als we hierin slagen gaat de samenwerking wat mij betreft een meer duurzaam karakter krijgen.”